Ми підготували унікальний інтегрований урок до Дня доброти, який допоможе розвинути емпатію, милосердя та навички командної роботи.
Інтегрований урок: “Стежка добрих справ: Виховуємо милосердя”
Тема: День доброти. Формування емпатії, милосердя та навичок доброзичливої взаємодії. Дата: Тематичний день. Клас: 1-4 Тип уроку: Інтегрований (Основи здоров’я, Етика, Мистецтво, Я досліджую світ) Обладнання: Аркуші паперу, кольорові олівці, стікери-сердечка, макет “Дерево добрих справ”, скринька “Скарбничка добрих справ”.
Мета:
- Навчальна: Розширити уявлення про поняття “доброта”, “милосердя”, “емпатія”. Навчити відрізняти справжню доброту від удаваної.
- Розвивальна: Розвивати емоційний інтелект, здатність співпереживати та навички конструктивного вирішення конфліктів.
- Виховна: Формувати стійке бажання чинити добрі справи, бути уважним до людей та природи; виховувати повагу та взаємодопомогу у колективі.
Хід уроку
I. Організаційний момент та Вступ (5 хв)
1. Привітання та “Коло доброти”.
- Вчитель: Запрошую всіх увійти у “Коло доброти”. Передаючи м’ячик (або стікер-сердечко) сусіду, скажіть йому одне добре побажання на сьогоднішній день.
- Оголошення теми: Сьогодні ми вирушаємо “Стежкою добрих справ”.
2. Бесіда “Що таке доброта?” (Основи здоров’я / Етика).
- Що ми відчуваємо, коли нам роблять добро?
- Чи можна добрим словом “вилікувати” поганий настрій?
II. Актуалізація опорних знань (10 хв)
1. Гра “Чарівна скринька”.
- Завдання: У скриньці лежать різні предмети (наприклад, цукерка, хустинка, іграшка). Діти витягують предмет і розповідають, як цей предмет може стати частиною доброї справи (цукерку можна поділити, хустинку дати тому, хто плаче, іграшку подарувати).
2. Обговорення “Мої добрі вчинки”.
- Учні діляться короткими історіями про добрі справи, які вони зробили вдома чи у школі цього тижня.
III. Вивчення нового матеріалу та Практична робота (15 хв)
1. Міні-дискусія “Емпатія: Зрозумій іншого” (Етика).
- Вчитель: Як зрозуміти, що комусь сумно? Як допомогти, не питаючи? (Обговорення мови тіла, виразів обличчя).
- Вправа “Обличчя емоцій”: Учні показують на обличчі емоції (смуток, радість, злість), а інші намагаються назвати їх.
2. Робота в малих групах “Доброта до природи” (Я досліджую світ).
- Завдання: Кожна група отримує картку з ситуацією (наприклад, зламана гілка, брудна лавка, забута годівничка) та пропонує, як “виправити” ситуацію, проявивши доброту до природи.
IV. Фізкультхвилинка (3 хв)
- “Подаруй посмішку”:
- Ходьба на місці.
- Повороти голови — шукаємо, кому можна подарувати посмішку.
- Широка усмішка (тренування м’язів обличчя).
- Обійми себе (подаруй добро собі).
V. Творча майстерня “Дерево добрих справ” (12 хв)
1. Створення “Сердечок доброти” (Мистецтво).
- Завдання: Кожен учень отримує стікер-сердечко і пише на ньому (або малює) один добрий вчинок, який він пообіцяє зробити до кінця тижня (наприклад: “Допоможу мамі”, “Поділюся олівцями”, “Приберу сміття у дворі”).
- 2. Оформлення “Дерева”: Учні прикріплюють свої сердечка до макету “Дерева добрих справ”, яке стоїть у класі.
VI. Підсумок уроку та Рефлексія (5 хв)
1. Рефлексія “Моє нове правило доброти”.
- Вчитель: Яке нове правило доброти я беру із собою?
- Завершення: Учні спільно промовляють гасло: “Доброта — це сила, що робить світ кращим!”
Також рекомендуємо:




