План-конспект уроку 1 грудня – День доброти та взаємодопомоги

План-конспект уроку: “1 грудня – День доброти та взаємодопомоги”

Шукаєте готовий сценарій уроку до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом, адаптований для молодших школярів? Завантажте повний план-конспект (45 хв), який зміщує фокус з медичних питань на виховання емпатії, підтримки та поваги до всіх. У матеріалах: інтерактивні ігри, робота із символом червоної стрічки та практичні вправи на згуртування колективу. Допоможіть дітям засвоїти головну істину: дружба та доброта не мають обмежень.

Коонспект уроку у Всесвітній день боротьби зі СНІДом

Тема: “Ми різні, але ми друзі: Урок доброти та взаємодопомоги”

Дата: 1 грудня Тривалість: 45 хвилин Клас: 1–4 (Можлива адаптація під конкретний вік)

Мета уроку:

  1. Навчальна: Розширити знання учнів про важливість толерантного ставлення до інших, пояснити значення взаємодопомоги.
  2. Розвивальна: Розвивати емпатію, навички спілкування, здатність аналізувати ситуації та робити висновки щодо добрих і поганих вчинків.
  3. Виховна: Виховувати повагу до індивідуальності, почуття солідарності та відповідальності за власні вчинки і слова.

Обладнання та матеріали:

  • Червона стрічка/нитка (довга, для колективної вправи).
  • Картонне серце (велике, для демонстрації).
  • Маркери або кольорові олівці.
  • Фліпчарт/дошка.
  • Картки з написами “Доброта”, “Співчуття”, “Грубість”, “Допомога” (для сортування).

Хід уроку (45 хвилин)

I. Організаційний момент (1 хв)

  • Діяльність вчителя: Привітання, налаштування учнів на продуктивну та доброзичливу роботу.
  • Діяльність учнів: Вітаються, займають свої місця.

II. Мотивація та Вступ (5 хв)

  • Прийом “Чарівна скринька”.
    • Діяльність вчителя: Вчитель пропонує дітям по черзі заглянути у скриньку, де лежить “те, що є найціннішим у світі” (у скриньці розташоване дзеркало). Після того, як усі подивилися, вчитель запитує: “Що ви побачили? Так, ви побачили себе. Ви — найбільша цінність”.
    • Діяльність учнів: Діти заглядають у скриньку. Обговорюють, чому кожна людина є унікальною та важливою.

III. Основна частина (30 хв)

1. Мозковий штурм: Що таке доброта? (5 хв)

  • Діяльність вчителя: Вчитель записує на дошці асоціації до слова “Доброта” (усмішка, допомога, ласкаве слово, справедливість тощо).
  • Діяльність учнів: Учні називають свої асоціації та наводять приклади добрих вчинків зі свого життя.

2. Вправа “Символ підтримки: Червона стрічка” (10 хв)

  • Діяльність вчителя: Вчитель розповідає, що 1 грудня — день, коли ми говоримо про важливість підтримки та турботи про тих, хто цього потребує (символ дня – червона стрічка).
  • Вправа “Ланцюг підтримки”: Діти стають у коло. Вчитель передає червону стрічку першій дитині зі словами підтримки. Кожен, хто отримує стрічку, каже ласкаве слово або побажання іншому та передає стрічку далі, утворюючи коло або ланцюг підтримки.
  • Діяльність учнів: Діти слухають пояснення. Беруть участь у створенні “Ланцюга підтримки”, висловлюючи слова підтримки та доброти однокласникам.

3. Демонстрація “Розбите серце” (10 хв)

  • Діяльність вчителя: Вчитель показує велике паперове серце. Просить дітей назвати грубі, злі або образливі слова. Після кожного слова вчитель мне або рве паперове серце. Запитання: Чи можна його виправити? Вчитель намагається його розгладити, показуючи, що сліди залишаються. Потім діти називають ласкаві, добрі слова. Вчитель пропонує “вилікувати” серце, наклеюючи на зім’яті місця кольорові стікери з цими добрими словами.
  • Діяльність учнів: Діти називають слова-образи, спостерігають за деформацією серця. Пропонують добрі слова та допомагають “лікувати” серце, приклеюючи стікери.

4. Гра “Сортувальник вчинків” (5 хв)

  • Діяльність вчителя: Вчитель пропонує дітям картки, де написані приклади вчинків (“Поділився іграшкою”, “Обсміяв товариша”, “Допоміг підняти зошит”, “Проігнорував прохання”). Діти мають швидко розподілити їх у дві колонки: “Добре” та “Погано”.
  • Діяльність учнів: Учні працюють індивідуально або в парах, сортуючи картки та обґрунтовуючи свій вибір.

IV. Рефлексія та Підсумок (4 хв)

  • Прийом “Обіцянка доброти”.
    • Діяльність вчителя: Вчитель пропонує дітям сьогодні та завжди пам’ятати про силу добрих слів і вчинків. Запитання: Яку одну добру справу ви зробите сьогодні, коли прийдете додому, або завтра у школі?
    • Діяльність учнів: Учні діляться своїми “Обіцянками доброти”.
  • Заключне слово. “Пам’ятайте: доброта — це не те, що ми бачимо, а те, що ми робимо і відчуваємо. Будьте толерантними та добрими, і світ стане кращим!”
  • Діяльність вчителя: Нагородження символічним подарунком (наприклад, цукеркою або наліпкою “Я — друг”).
  • Діяльність учнів: Аплодисменти, завершення уроку.

 

Також рекомендуємо:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *