План-конспект уроку 3 грудня – Міжнародний день людей з інвалідністю Урок доброти та взаємодопомоги

План-конспект уроку: 3 грудня – Міжнародний день людей з інвалідністю: “Урок доброти та взаємодопомоги”

Як навчити дітей приймати відмінності та допомагати тим, хто цього потребує? Пропонуємо готовий план-конспект (45 хв) до Міжнародного дня людей з інвалідністю. Сценарій сфокусований на іграх на емпатію, формуванні дружнього колективу та поясненні, що всі ми різні, але рівні. Використовуйте наші дидактичні матеріали для проведення ефективного та чуйного уроку доброти та взаємоповаги.

План-конспект уроку: “Урок доброти та взаємодопомоги”

Тема: “Ми — команда: Світ, де всі різні, але рівні”

Дата: 3 грудня Тривалість: 45 хвилин Клас: 1–4 (Можлива адаптація під конкретний вік)

Мета уроку:

  1. Навчальна: Сформувати розуміння, що інвалідність — це лише одна з особливостей людини, і вона не визначає її як особистість.
  2. Розвивальна: Розвивати емпатію, навички активного слухання та бажання допомагати іншим.
  3. Виховна: Виховувати повагу до індивідуальності, толерантність та почуття солідарності.

Обладнання та матеріали:

  • Пов’язки на очі (за кількістю учнів або для груп).
  • М’яка іграшка (символ “потребуючого допомоги”).
  • Набір карток з емоціями (радість, здивування, сум, розгубленість).
  • Фліпчарт/дошка.
  • Велике спільне “Серце класу” (вирізане з паперу).

Хід уроку (45 хвилин)

I. Організаційний момент (1 хв)

  • Діяльність вчителя: Привітання, емоційне налаштування.
  • Діяльність учнів: Вітаються.

II. Мотивація та Вступ (7 хв)

  • Прийом “П’ять фактів про мене”.
    • Діяльність вчителя: Вчитель пропонує учням назвати п’ять фактів про себе (що я люблю, чим займаюся). Потім вчитель просить назвати один факт, який робить їх не такими, як усі інші (наприклад, “я люблю носити тільки синій одяг”, “я маю веснянки”, “я не люблю цибулю”).
    • Висновок: Ми всі різні, і наші відмінності роблять нас унікальними та цікавими.
    • Діяльність учнів: Учні діляться фактами та слухають інших. Роблять висновок, що відмінності — це добре.

III. Основна частина (32 хв)

1. Вправа на емпатію “Допоможи другу” (10 хв)

  • Діяльність вчителя: Вчитель пояснює, що спробувати зрозуміти іншого — це емпатія.
  • Практична частина: Учні об’єднуються в пари. Одному учню в парі зав’язують очі (або просять закрити їх і не підглядати), а інший має на слух провести його через невелику перешкоду (пройтися навколо стільця, підняти іграшку). Потім партнери міняються ролями.
  • Обговорення: Що було найважче? Чи довіряв ти своєму другові? Як ти почувався, коли не міг бачити?
  • Діяльність учнів: Працюють у парах. Діляться своїми відчуттями та роблять висновок, що допомога та довіра дуже важливі.

2. Обговорення “Можна і не можна” (8 хв)

  • Діяльність вчителя: Вчитель обговорює ситуації, пов’язані з інклюзією (без використання складних термінів).
    • Приклади: “Чи можна сміятися, якщо хтось погано говорить?” (Ні, це нечемно). “Чи варто допомогти, якщо бачиш, що хтось не може дотягнутися до полиці?” (Так, це доброта). “Чи треба чекати, поки товариш, який повільно ходить, підійде?” (Так, це повага).
  • Висновок: Ми допомагаємо всім, кому потрібна допомога, незалежно від того, як вони виглядають чи що вміють.
  • Діяльність учнів: Активно відповідають, обґрунтовуючи свою думку.

3. Гра “Відгадай емоцію” (8 хв)

  • Діяльність вчителя: Вчитель показує картки з різними емоціями (радість, сум, здивування, біль) або демонструє їх сам.
  • Завдання: Учні мають не лише назвати емоцію, а й запропонувати, як можна допомогти людині, яка її відчуває (Сум – обійняти, підбадьорити; Біль – покликати дорослого, запитати, що сталося).
  • Діяльність учнів: Відгадують емоції та пропонують практичні рішення для допомоги.

4. Колективна робота “Наше спільне Серце” (6 хв)

  • Діяльність вчителя: Вчитель роздає маленькі паперові долоньки (шаблони). Просить дітей написати на них або намалювати, що вони можуть зробити, щоб їхній клас був більш дружньою та інклюзивною командою. Долоньки приклеюються навколо великого “Серця класу”.
  • Діяльність учнів: Пишуть або малюють. Створюють колективний плакат.

IV. Рефлексія та Підсумок (5 хв)

  • Прийом “Я — частина команди”.
    • Діяльність вчителя: Вчитель просить учнів підняти руки та покласти їх на плечі сусіда. “Ми — одна команда. Ми різні, але разом ми сильні”.
    • Запитання: Що найголовніше ви винесли з уроку про те, як поводитися з людьми, які мають особливі потреби? (Бути добрим, допомагати, не сміятися, приймати).
  • Заключне слово. “Бути людиною – означає підтримувати один одного. Хай доброта стане нашою суперсилою!”

 

Також рекомендуємо:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *