План-конспект уроку Якою буває погода

План-конспект уроку “Якою буває погода”

Детальний план-конспект уроку “Погода та її значення” (4 клас, ЯДС) розроблено на основі матеріалу підручника (с. 107-111). Конспект сфокусований на вивченні основних складових погоди, її ролі в житті людини, а також на правилах безпечної поведінки під час грози. Урок має практичну частину (міні-експеримент) і завдання на розвиток логічного мислення (народні прикмети). Урок комбінований, розрахований на 45 хвилин.

КОНСПЕКТ УРОКУ “ЯКОЮ БУВАЄ ПОГОДА”

Тема: Погода. Основні складові погоди, її значення та небезпечні явища. Мета:

  • Навчальна: Сформувати поняття “погода” та ознайомити з її основними складовими (температура, хмарність, опади, вітер, тиск). Пояснити значення прогнозу погоди для різних сфер життя.
  • Розвивальна: Розвивати вміння спостерігати за змінами в природі, аналізувати народні прикмети та застосовувати знання про тиск повітря.
  • Виховна: Виховувати обережність і відповідальність, навчити правилам безпеки під час грози. Тип уроку: Комбінований. Обладнання: Термометр, склянка, папір, картки з умовними позначками погоди, робочий аркуш. Джерело інформації: Матеріал підручника (с. 107-111).

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент (2 хв)

  • Привітання.
  • Загадка про тему уроку: «Кожен день інша – вчора тепло, сьогодні злива. Що це таке?» (Погода).

ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв)

  • Вправа “Мозковий штурм”:
    • Що таке «пора року»?
    • Скільки є пір року? Чим вони відрізняються?
    • Для чого нам потрібна інформація про погоду?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хв)

  • Проблемне питання уроку: “Чи може людина жити без знання про погоду?”
  • Оголошення теми: Сьогодні ми дізнаємося, що входить у поняття “погода”, як вона змінюється, хто її вивчає та чому нам так важливо знати прогноз.

ІV. Вивчення нового матеріалу (20 хв)

1. Що таке погода та її складові (8 хв)

  • Визначення: Погода — стан повітря в певній місцевості в певний час.
  • Обговорення: Складові погоди (температура, хмарність, опади, вітер).
    • Температура: вимірювання (термометр), позначення ($+15^{\circ}C$, $-10^{\circ}C$).
    • Хмарність: терміни (ясно, хмарно, мінлива хмарність).
    • Опади: обговорення відомих видів опадів.
    • Вітер: сила (безвітряно, слабкий, ураган), вимірювання (м/с, км/год).
  • Практичне завдання (Робота з умовними знаками): Розшифрувати прогноз погоди в інтернеті.

2. Тиск повітря (4 хв)

  • Визначення: Повітря має масу і тисне на поверхню Землі.
  • Експеримент (Демонстрація): «Як продемонструвати існування тиску повітря?» (Використовуючи склянку з водою і папір).
    • Пояснення: Тиск повітря ззовні більший, ніж у склянці, тому вода не виливається.

3. Наука про погоду та її значення (4 хв)

  • Наука: Метеорологія.
  • Фахівці: Синоптики (складають прогноз).
  • Значення прогнозу: для транспорту, сільського господарства, попередження стихійних лих (смерчів, повеней).

4. Народні прикмети (4 хв)

  • Обговорення: Як люди раніше передбачали погоду (поведінка комах, птахів, звірів).
    • Приклади: Жаби голосно кумкають — сонячна погода; сонечко ховається — негода.

V. Закріплення та систематизація знань. Безпека (10 хв)

1. Небезпечні явища: Гроза та Блискавка (4 хв)

  • Обговорення: Що таке блискавка (яскраве, небезпечне явище), чим вона загрожує (пожежа, руйнування).
  • Захист: Блискавковідвід.

2. Вправа “Правила безпеки під час грози” (Робота з підручником) (6 хв)

  • Завдання: Скласти пам’ятку правил поведінки на вулиці під час грози.
    • Триматися якнайдалі від високих дерев.
    • Не бігти, присісти в заглиблення.
    • Не користуватися мобільним телефоном.
    • Негайно вийти з води.

VІ. Підсумок уроку (5 хв)

  • Вправа “Коротко про головне”: Учні зачитують узагальнення з підручника.
  • Рефлексія (Продовж речення):
    • «Сьогодні я дізнався/дізналася, що погода — це…»
    • «Я запам’ятав/запам’ятала правило безпеки…»

VІІ. Домашнє завдання (2 хв)

  • Прочитати відповідний матеріал.
  • Творче завдання: Протягом тижня фіксувати показники погоди (температуру, опади) та порівняти їх із прогнозом синоптиків.

 

Також рекомендуємо:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *