План-конспект уроку Я вчуся знайомитися, спілкуватися

План-конспект уроку “Я вчуся знайомитися, спілкуватися”

План-конспект уроку “Я вчуся знайомитися, спілкуватися” за підручником М.Вашуленко “Українська мова. Буквар” для 1 класу.

Тема “Я вчуся знайомитися, спілкуватися”

Мета уроку:

  • Навчальна: Розширити уявлення учнів про правила спілкування. Ознайомити з основними ввічливими словами. Вчити складати речення за малюнками.
  • Розвивальна: Розвивати зв’язне мовлення, слухове та зорове сприйняття. Формувати навички роботи в парі та групі. Розвивати уяву та творче мислення.
  • Виховна: Виховувати доброзичливе ставлення до однокласників, вчителя та оточуючих. Формувати культуру мовлення.

Обладнання:

  • Підручник “Буквар” (М. Вашуленко, С. Вашуленко)
  • Інтерактивна дошка (Jamboard, Miro)
  • Картки із зображеннями міміки (радість, смуток, здивування).
  • Презентація з ілюстраціями та текстом.
  • Мультфільм про ввічливість.

Тип уроку:

Урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку:

I. Організаційний момент

  • Привітання: “Добрий день, діти!”
  • Вступна бесіда: Настрій на урок. “Який у вас настрій? Давайте подаруємо одне одному посмішку і почнемо наш урок.”

II. Актуалізація опорних знань

  • Вправа “Спіймай слово”: Вчитель називає слова, а учні “ловлять” ввічливі (чарівні) слова, плескаючи в долоні. Слова: привіт, дерево, будь ласка, стіл, дякую, сонце, вибачте, зошит, до побачення.

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку

  • Бесіда:
    • “На попередньому уроці ми знайомилися з Букварем. А сьогодні ми навчимося, як правильно знайомитися і спілкуватися, адже ви тепер справжні школярі.”
  • Оголошення теми: “Тема нашого уроку: «Я вчуся знайомитися, спілкуватися».”

IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

  • Робота з підручником (с. 6-7):
    • Розгляд малюнка-розвороту:
      • Вчитель: “Розгорніть Буквар на сторінках 6-7. Розгляньте малюнок.
      • Адаптуйте запитання під зображення у вашому підручнику:
        • Кого ви бачите на малюнку?
        • Що роблять діти?
        • Хто з них знайомиться?
        • Які слова вони можуть казати? (Привіт, мене звати…, як тебе звати?)
    • Робота зі словами:
      • Вчитель просить учнів знайти на сторінці слова, які допомагають у спілкуванні. *Вчитель може написати їх на дошці, наприклад: Доброго ранку! Добрий день! Привіт! До побачення! Будь ласка! Дякую! Вибачте!
    • Вправа “Склади речення”:
      • Вчитель показує на одному з малюнків у підручнику дитину і просить учнів скласти речення, що вона робить. Наприклад: “Дівчинка вітається з хлопчиком.”
      • Це завдання допомагає розвивати навички складання простих речень.

V. Фізкультхвилинка

  • Вправа “Ввічливі рухи”: Вчитель пропонує учням рухатися, коли вони чують ввічливе слово.
    • Коли чуєте “Привіт” — помахайте рукою.
    • Коли чуєте “Дякую” — обійміть себе.
    • Коли чуєте “До побачення” — помахайте рукою на прощання.

VI. Систематизація та узагальнення знань

  • Гра “З ким ти дружиш?”: Учні по черзі називають ім’я друга чи однокласника, з яким хотіли б дружити, використовуючи ввічливі слова. Наприклад: “Привіт, Оленко! Я радий з тобою познайомитися.”

VII. Підсумок уроку

  • Бесіда:
    • З якою темою ми сьогодні працювали?
    • Які чарівні (ввічливі) слова ви запам’ятали?
    • Навіщо потрібно бути ввічливим?
  • Рефлексія “Посмішка”: Учні, яким сподобався урок, посміхаються. Ті, хто відчуває, що чогось не зрозумів, можуть показати міміку занепокоєння.

Також рекомендуємо:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *