План-конспект уроку “Я вчуся знайомитися, спілкуватися” за підручником М.Вашуленко “Українська мова. Буквар” для 1 класу.
Тема “Я вчуся знайомитися, спілкуватися”
Мета уроку:
- Навчальна: Розширити уявлення учнів про правила спілкування. Ознайомити з основними ввічливими словами. Вчити складати речення за малюнками.
- Розвивальна: Розвивати зв’язне мовлення, слухове та зорове сприйняття. Формувати навички роботи в парі та групі. Розвивати уяву та творче мислення.
- Виховна: Виховувати доброзичливе ставлення до однокласників, вчителя та оточуючих. Формувати культуру мовлення.
Обладнання:
- Підручник “Буквар” (М. Вашуленко, С. Вашуленко)
- Інтерактивна дошка (Jamboard, Miro)
- Картки із зображеннями міміки (радість, смуток, здивування).
- Презентація з ілюстраціями та текстом.
- Мультфільм про ввічливість.
Тип уроку:
Урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
- Привітання: “Добрий день, діти!”
- Вступна бесіда: Настрій на урок. “Який у вас настрій? Давайте подаруємо одне одному посмішку і почнемо наш урок.”
II. Актуалізація опорних знань
- Вправа “Спіймай слово”: Вчитель називає слова, а учні “ловлять” ввічливі (чарівні) слова, плескаючи в долоні. Слова: привіт, дерево, будь ласка, стіл, дякую, сонце, вибачте, зошит, до побачення.
III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку
- Бесіда:
- “На попередньому уроці ми знайомилися з Букварем. А сьогодні ми навчимося, як правильно знайомитися і спілкуватися, адже ви тепер справжні школярі.”
- Оголошення теми: “Тема нашого уроку: «Я вчуся знайомитися, спілкуватися».”
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
- Робота з підручником (с. 6-7):
- Розгляд малюнка-розвороту:
- Вчитель: “Розгорніть Буквар на сторінках 6-7. Розгляньте малюнок.
- Адаптуйте запитання під зображення у вашому підручнику:
- Кого ви бачите на малюнку?
- Що роблять діти?
- Хто з них знайомиться?
- Які слова вони можуть казати? (Привіт, мене звати…, як тебе звати?)
- Робота зі словами:
- Вчитель просить учнів знайти на сторінці слова, які допомагають у спілкуванні. *Вчитель може написати їх на дошці, наприклад: Доброго ранку! Добрий день! Привіт! До побачення! Будь ласка! Дякую! Вибачте!
- Вправа “Склади речення”:
- Вчитель показує на одному з малюнків у підручнику дитину і просить учнів скласти речення, що вона робить. Наприклад: “Дівчинка вітається з хлопчиком.”
- Це завдання допомагає розвивати навички складання простих речень.
- Розгляд малюнка-розвороту:
V. Фізкультхвилинка
- Вправа “Ввічливі рухи”: Вчитель пропонує учням рухатися, коли вони чують ввічливе слово.
- Коли чуєте “Привіт” — помахайте рукою.
- Коли чуєте “Дякую” — обійміть себе.
- Коли чуєте “До побачення” — помахайте рукою на прощання.
VI. Систематизація та узагальнення знань
- Гра “З ким ти дружиш?”: Учні по черзі називають ім’я друга чи однокласника, з яким хотіли б дружити, використовуючи ввічливі слова. Наприклад: “Привіт, Оленко! Я радий з тобою познайомитися.”
VII. Підсумок уроку
- Бесіда:
- З якою темою ми сьогодні працювали?
- Які чарівні (ввічливі) слова ви запам’ятали?
- Навіщо потрібно бути ввічливим?
- Рефлексія “Посмішка”: Учні, яким сподобався урок, посміхаються. Ті, хто відчуває, що чогось не зрозумів, можуть показати міміку занепокоєння.
Також рекомендуємо: