Пропонуємо методичні матеріали для уроків української мови в 3 класі за підручником «Українська мова та читанн» авторів Пономарьова К., Гайова Л.
***Розділ на етапі наповнення.
Розділ 3. Будова слова
| Тема | Методичні матеріали |
| Визначення кореня в словах. Формування уявлення про спільнокореневі слова. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання | |
| Розпізнавання і добір спільнокореневих слів, виділення у них кореня. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки | |
| Спостереження за чергуванням голосних звуків у коренях слів. Написання розповіді про своє бажання з поясненням власної думки | |
| Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Покинуте кошеня» | |
| Спостереження за чергуванням приголосних звуків у коренях слів. Складання розповіді за поданими запитаннями | |
| Розрізнення коренів з однаковим звучанням, але різним значенням. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями. Написання тексту за світлиною | |
| Визначення закінчень у словах. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання | |
| Спостереження за призначенням закінчень у мовленні. Формування уявлення про нульове закінчення. Відновлення деформованих речень. Складання і записування розповіді за поданими запитаннями | |
| Визначення основи слова. Написання розповіді про свою мрію за поданими запитаннями | |
| Розрізнення спільнокореневих слів і різних форм одного слова. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту | |
| Розвиток зв’язного мовлення. Побудова розповіді за коміксом і складеними запитаннями. Тема для спілкування: «Весела дитяча пригода» | |
| Визначення префікса в словах. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту | |
| Утворення слів за допомогою префіксів. Пошук інформації на рекламному щиті. Відновлення тексту в буклеті. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки | |
| Розрізнення префіксів і службових слів. Написання службових слів з іншими словами. Складання тексту про свої вподобання | |
| Спостереження за написанням слів з префіксами роз-, без-. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання тексту за власними спостереженнями | |
| Дослідження написання слів з префіксами з-, с-. Прогнозування змісту тексту за його заголовком. Написання тексту про своє вподобання | |
| Спостереження за вживанням апострофа після префіксів. Написання розповіді на задану тему з використанням поданих словосполучень | |
| Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Небезпечна пригода на річці» | |
| Перенос слів з апострофом після префіксів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання розповіді за запитаннями на основі прочитаного тексту | |
| Визначення суфікса у словах. Пошук інформації на квитку до музею. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту | |
| Утворення слів за допомогою суфіксів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання тексту про свої вподобання з обґрунтуванням власної думки | |
| Визначення будови слова. Написання тексту про свої вподобання | |
| Вправляння у розборі слів за будовою. Написання розгорнутої відповіді на запитання | |
| Формування уявлення про орфограму. Розпізнавання слів з орфограмами. Добір слів з певною орфограмою. Придумування заголовка до тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями | |
| Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді на основі малюнка, вірша, вражень від музичного твору та власних спостережень. Тема для спілкування: «Зима прийшла» | |
| Написання слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях, що перевіряються добором спільнокореневих слів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Пошук інформації на рекламному плакаті. Написання розгорнутої відповіді на запитання | |
| Написання записки й смс-повідомлення. Вправляння у написанні слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях | |
| Написання слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях, що перевіряються за словником. Складання і записування тексту за поданим початком | |
| Закріплення і застосування знань про будову слова | |
| Тематична діагностувальна робота з теми «Будова слова» |
Корисні посилання:




