План-конспект уроку “Моя постава — моє здоров’я” за підручником для 1 класу Т.Гільберг “Я досліджую світ”.
Урок “Моя постава — моє здоров’я”
Мета:
- Навчальна: Сформувати в учнів уявлення про значення правильної постави для здоров’я. Навчити, як правильно сидіти за партою та носити портфель.
- Розвивальна: Розвивати спостережливість, вміння контролювати положення свого тіла. Формувати навички самостійної роботи над своєю поставою.
- Виховна: Виховувати відповідальне ставлення до свого здоров’я та особистої гігієни.
Обладнання:
- Підручник “Я досліджую світ” (с. 14-16).
- Плакат із зображенням правильної та неправильної постави.
- Шкільний стілець, парта.
- Рюкзак/портфель, наповнений підручниками.
- Дзеркало (за можливості).
Тип уроку: урок-дослідження.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
- Привітання.
- Вправа “Скульптор”: Учитель пропонує учням уявити себе скульпторами, які ліплять гарну, рівну фігуру. “Станьте рівно, розправте плечі, підніміть голову. Тепер подивиться, які ви стрункі й гарні!”.
II. Актуалізація опорних знань
- Бесіда:
- Чи знаєте ви, що таке постава?
- Навіщо людині потрібна постава?
- Вчитель підводить до теми: “Сьогодні ми дізнаємося, чому так важливо тримати спинку рівно і як це впливає на наше здоров’я”.
III. Вивчення нового матеріалу
- Розповідь учителя з елементами демонстрації:
- Покажіть учням плакат із правильною та неправильною поставою.
- Демонстрація: Вчитель показує, як правильно сидіти за партою: спина притиснута до спинки стільця, ноги стоять на підлозі, лікті лежать на столі. Потім показує, як сидіти неправильно: сутулитися, класти ногу на ногу.
- Робота з підручником (с. 14-15):
- Завдання 1: Розгляньте малюнки. Які діти сидять правильно, а які — ні? Чому?
- Завдання 2: Розгляньте, як правильно стояти та ходити.
- Фізкультхвилинка “Маріонетки”: Учні уявляють себе ляльками-маріонетками, яких тягнуть за ниточку догори. Це допомагає розправити спину.
- Бесіда за малюнком (с. 16):
- Як правильно носити портфель?
- Чому не можна носити важкий портфель на одному плечі?
- Обговоріть, чи варто допомагати батькам носити важкі сумки.
IV. Закріплення та узагальнення знань
- Вправа “Впізнай мене”: Учитель показує зображення з різними видами постави, а учні називають: правильна чи неправильна.
- Практична вправа “Потренуємося”:
- Запропонуйте учням сісти за парту та перевірити, чи правильно вони сидять, використовуючи набуті знання.
- Попросіть їх походити по класу з рівною спиною.
- Творче завдання: Намалювати “порадник” для друзів про те, як зберегти поставу
V. Підсумок уроку
- Рефлексія:
- Чому правильна постава важлива?
- Що ви будете робити, щоб ваша спина завжди була рівною?
- Чи будете ви тепер звертати увагу на те, як сидите чи стоїте?
Також рекомендуємо: