План-конспект уроку “Лепбук “Розпорядок дня”. Правила роботи з ножицями. Правила приклеювання паперу” для цікавого і пізнавального уроку ЯДС в 1 класі за підручником “Я досліджую світ” Т.Гільберг.
Урок “Лепбук “Розпорядок дня”. Правила роботи з ножицями. Правила приклеювання паперу”
Мета:
- Навчальна: Закріпити знання про розпорядок дня, його значення для здоров’я та успішності. Ознайомити учнів з правилами безпечної роботи з ножицями та клеєм. Навчити створювати простий лепбук.
- Розвивальна: Розвивати дрібну моторику рук, творче мислення та акуратність. Формувати вміння планувати послідовність дій під час виконання практичного завдання.
- Виховна: Виховувати відповідальне ставлення до правил безпеки; сприяти формуванню почуття відповідальності за свою роботу.
Обладнання:
- Підручник “Я досліджую світ” (с. 12-13).
- Інструменти та матеріали: кольоровий картон, папір, ножиці, клей-олівець або ПВА, маркери, олівці, вирізки або малюнки до теми “Розпорядок дня”.
- Наочність: плакат з правилами безпеки при роботі з ножицями та клеєм; зразок готового лепбука.
Тип уроку: урок-практикум.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
- Привітання. Перевірка готовності робочих місць до уроку праці.
- Вправа “Майстри та майстрині”: “Сьогодні ми з вами будемо справжніми майстрами. Щоб робота була успішною, ми маємо бути уважними і дотримуватися правил”.
II. Актуалізація опорних знань
- Бесіда:
- Що таке розпорядок дня і чому важливо його дотримуватися?
- Які корисні справи ви робите щодня, щоб бути здоровими?
- Вчитель показує готовий лепбук і запитує, що це за предмет і для чого він потрібен.
III. Повідомлення теми та мети уроку
- Вчитель оголошує тему: “Сьогодні ми будемо створювати власний лепбук на тему ‘Розпорядок дня’. Але перед тим, як почати, ми обов’язково навчимося, як правильно і безпечно працювати з ножицями та клеєм”.
IV. Вивчення нового матеріалу. Інструктаж
- Пояснення правил безпеки (робота з плакатом):
- Правила роботи з ножицями:
- Тримайте ножиці лезами вниз, коли йдете.
- Передавайте ножиці кільцями вперед.
- Не розмахуйте ножицями.
- Ріжте лише на своєму робочому місці.
- Не залишайте ножиці розкритими.
- Правила роботи з клеєм:
- Працюйте з клеєм акуратно, щоб не забруднити одяг.
- Не беріть клей до рота.
- Використовуйте підкладку, щоб не забруднити стіл.
- Після роботи закрийте тюбик або ковпачок.
- Правила роботи з ножицями:
- Робота з підручником (с. 12-13):
- Завдання 1: Розгляньте елементи лепбука на сторінці 12. Зверніть увагу, як вони виглядають (кишеньки, гармошки, розкладки).
- Завдання 2: Зверніть увагу на зображення дітей, що працюють. Подумайте, що вони роблять правильно, а що ні.
- Фізкультхвилинка.
V. Практична робота: створення лепбука
- Етап 1 (підготовка): Учні беруть картон-основу, складають його за зразком, щоб отримати “книжечку”.
- Етап 2 (планування): Діти обирають теми для своїх кишеньок (“Мій ранок”, “Мій обід”, “Мій відпочинок”, “Мій сон”) та готують малюнки або вирізки для них.
- Етап 3 (основна робота): Учні створюють міні-конвертики, розкладки-гармошки, віконечка та кріплять їх до основи за допомогою клею. Після висихання вставляють у кишеньки картки з малюнками.
- Індивідуальна допомога вчителя: Вчитель підходить до кожного учня, контролює правильність роботи, нагадує про правила безпеки.
VI. Підсумок уроку
- Презентація робіт: Учні демонструють свої лепбуки. Вчитель відзначає старанність та акуратність.
- Рефлексія:
- Що вам було найскладніше в роботі?
- Чи вдалося вам дотримуватися всіх правил безпеки?
- Чи будете ви користуватися своїм лепбуком?
- Домашнє завдання: Розповісти батькам про свій лепбук та продемонструвати його.
Також рекомендуємо: