План-конспект уроку на тему “Охайність та особиста гігієна” для 1 класу за підручником “Я досліджую світ” Т.Гільберг.
Тема: Охайність та особиста гігієна.
Мета:
- Навчальна: Сформувати в учнів уявлення про важливість дотримання особистої гігієни для здоров’я. Ознайомити з основними правилами гігієни (миття рук, чищення зубів, догляд за одягом).
- Розвивальна: Розвивати вміння доглядати за собою, формувати корисні звички. Розширювати словниковий запас (гігієна, мікроби, охайність).
- Виховна: Виховувати відповідальне ставлення до свого здоров’я та зовнішнього вигляду.
Обладнання:
- Підручник “Я досліджую світ” (с. 17-20).
- Предмети гігієни: мило, рушник, зубна щітка, зубна паста, гребінець, носовичок.
- Плакат із зображенням мікробів.
- Картки з правилами гігієни.
- Мультфільм або відеоролик про миття рук.
Тип уроку: урок-бесіда.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
- Привітання.
- Вправа “Комплімент”: запропонувати учням сказати один одному комплімент щодо зовнішнього вигляду: “Який ти сьогодні охайний!”, “Яка у тебе чиста футболка!”. Це підведе до теми уроку.
II. Актуалізація опорних знань
- Бесіда:
- Чому так важливо бути охайним?
- Як ви думаєте, що таке особиста гігієна?
III. Вивчення нового матеріалу
- Розповідь учителя “Невидимі вороги”:
- Показати плакат із зображенням мікробів. “Наші вороги — це мікроби. Вони маленькі і ми їх не бачимо, але вони можуть спричинити хвороби. Як ми можемо їх подолати?”.
- Робота з підручником (с. 17-18):
- Завдання 1: Розгляньте малюнки. Обговоріть, що роблять діти. Навіщо потрібно мити руки?
- Завдання 2: Коли потрібно мити руки? (Після прогулянки, після туалету, перед їжею, після ігор з тваринами).
- Фізкультхвилинка “Малюємо милом”: Учні імітують рухи миття рук під веселу пісню.
- Бесіда “Чисті зубки” (с. 19):
- Навіщо потрібно чистити зуби?
- Як часто це потрібно робити?
- Покажіть, як правильно чистити зуби, використовуючи макет.
- Робота з підручником (с. 20):
- Завдання 3: Розгляньте інші предмети гігієни. Обговоріть, для чого вони потрібні (гребінець, рушник).
- Завдання 4: Навіщо потрібно доглядати за одягом?
IV. Узагальнення та систематизація знань
- Гра “Чарівна скринька”:
- Вчитель показує предмети гігієни, що лежать у “чарівній скриньці” (мило, зубна щітка, гребінець). Учні називають предмет і пояснюють, для чого він потрібен.
- Завдання “Доповни речення”:
- “Щоб бути здоровим, потрібно щодня… (вмиватися, чистити зуби).”
- “Щоб мікроби не потрапили в рот, потрібно… (мити руки).”
V. Підсумок уроку
- Рефлексія: Запитання до учнів:
- Що нового ви дізналися про гігієну?
- Які звички ви будете виконувати щодня?
- Домашнє завдання: Зробити власний плакат “Правила гігієни” та повісити його вдома у ванній кімнаті.
Також рекомендуємо: