План-конспект уроку “Буквар – перша навчальна книга” для учнів 1 класу за підручником М.Вашуленко.
Тема: “Буквар – перша навчальна книга”
Мета уроку:
- Навчальна: Ознайомити учнів з Букварем як першою навчальною книгою. Навчити орієнтуватися в підручнику: знаходити сторінки, розглядати ілюстрації.
- Розвивальна: Розвивати увагу, зорову пам’ять, усне мовлення, вміння працювати в парі.
- Виховна: Виховувати дбайливе ставлення до шкільних речей та любов до книги.
Обладнання:
- Підручник “Буквар” (М. Вашуленко)
- Презентація
- Картинки із зображенням книг різного жанру (енциклопедія, казка, збірка віршів)
Хід уроку:
I. Організаційний момент
- Привітання.
- Вступна бесіда про початок навчального року та шкільне життя.
II. Актуалізація опорних знань
- Загадка: «Мовчить, а всіх навчить». (Книга)
- Бесіда:
- Які книжки ви знаєте?
- Які книжки любите читати?
III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми
- Вчитель: Сьогодні ми познайомимося з вашим першим і найважливішим підручником, який навчить вас читати. Це – Буквар.
- Оголошення теми: «Буквар – наша перша навчальна книга».
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
- Робота з підручником (с. 4-5):
- Розгляд обкладинки:
- Як називається ваша книга?
- Хто автори?
- Розгляньте ілюстрацію на обкладинці. Що ви бачите?
- Аналіз ілюстрації на розвороті:
- Вчитель: «Розгорніть підручник на сторінках 4-5. Давайте розглянемо малюнок.
- Завдання для обговорення (адаптуйте під малюнок у вашому підручнику):
- Кого зображено?
- Що роблять діти?
- Які предмети є на малюнку?
- Знайдіть і покажіть… (наприклад, портфель, ручку, зошит, тощо).»
- Вправа: Вчитель показує, як правильно тримати підручник, як гортати сторінки.
- Розгляд обкладинки:
V. Фізкультхвилинка
- Виконання рухових вправ під вірш про навчання або книгу.
VI. Узагальнення та систематизація знань
- Бесіда:
- З якою новою книгою ми сьогодні познайомилися?
- Чому Буквар є важливою книгою?
- Як потрібно ставитися до книги?
VII. Підсумок уроку
- Рефлексія: “Тепер, коли ви знаєте, як працювати з Букварем, які ваші враження? Що вам найбільше сподобалося?”
- Оцінювання: Похвала учням за активну участь.
Також рекомендуємо: