План-конспект уроку “Я школяр. Я школярка” за підручником “Я досліджую світ (ЯДС)” 1 клас Гільберг Т.
Урок “Я школяр. Я школярка”
Мета:
- Навчальна: Сформувати в учнів уявлення про роль школяра/школярки; навчити орієнтуватися в шкільному середовищі; ознайомити з правилами поведінки в класі.
- Розвивальна: Розвивати вміння слухати, аналізувати інформацію, висловлювати власні думки; формувати навички спільної роботи.
- Виховна: Виховувати почуття відповідальності, повагу до вчителів та однокласників; сприяти формуванню позитивного ставлення до навчання.
Обладнання:
- Підручник “Я досліджую світ” (с. 4-5).
- Предмети шкільного приладдя (портфель, ручка, олівець, зошит).
- Мультимедійна дошка або плакат із зображенням шкільного життя.
- Картки з правилами поведінки.
Тип уроку: урок-гра.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
- Привітання вчителя та учнів.
- Психологічна установка: “Я — учень. У мене все вийде!”
II. Актуалізація опорних знань
- Бесіда:
- Ким ви були до школи?
- Що змінилося у вашому житті, коли ви стали першокласниками?
III. Повідомлення теми та мети уроку
- Вчитель оголошує тему: “Сьогодні ми поговоримо про те, хто такий школяр/школярка, та дізнаємося, що потрібно вміти для успішного навчання”.
IV. Вивчення нового матеріалу
- Робота з підручником (с. 4):
- Завдання 1: Розгляньте малюнок. Хто зображений? Що вони роблять?
- Завдання 2: Обговоріть, що є у портфелі школяра/школярки. Які з цих предметів ви вже маєте?
- Дидактична гра “Збери портфель”:
- На столі лежать різні предмети. Учні обирають лише ті, які потрібні в школі, і кладуть їх до символічного “портфеля”.
- Фізкультхвилинка.
- Бесіда за малюнком (с. 5):
- Які правила поведінки в школі ви знаєте?
- Чому важливо бути уважним на уроці?
- Як потрібно ставитися до однокласників?
V. Узагальнення та систематизація знань
- Гра “Так чи ні?”:
- “На уроці потрібно говорити тихо?” (Так)
- “Можна кричати та бігати по класу?” (Ні)
- “Потрібно піднімати руку, щоб відповісти?” (Так)
- Створення “Правил нашого класу”:
- Разом з учнями обговорити та записати на плакаті основні правила.
VI. Підсумок уроку
- Рефлексія: Запитання до учнів:
- Ким ви стали, коли прийшли до школи?
- Що нового ви дізналися про школярів?
- Які правила ви запам’ятали?
Також рекомендуємо:




