План-конспект уроку “Я знайомлюся з однокласниками” за підручником “Я досліджую світ (ЯДС)” для 1 класу Т.Гільтерг.
Урок “Я знайомлюся з однокласниками”
Мета:
- Навчальна: Сформувати в учнів уявлення про колектив класу як нове соціальне середовище; навчити, як правильно знайомитися та запам’ятовувати імена.
- Розвивальна: Розвивати комунікативні навички, вміння слухати, співпрацювати; формувати доброзичливе ставлення до оточуючих.
- Виховна: Виховувати повагу до однолітків, емпатію та почуття приналежності до шкільної спільноти.
Обладнання:
- Підручник “Я досліджую світ” (с. 4-5).
- Малюнки із зображенням дітей, що знайомляться.
- М’яч або м’яка іграшка.
- Бейджики або стікери для імен.
- Папір та олівці.
Тип уроку: урок-гра.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
- Привітання.
- Вправа “Крок уперед”: Запропонуйте учням зробити крок уперед, якщо вони почули своє ім’я або слово, що їм подобається. Це допоможе дітям відчути себе частиною колективу.
II. Актуалізація опорних знань
- Бесіда:
- Ким ви були до школи?
- А ким ви стали, коли переступили шкільний поріг? (Школярами, учнями)
- Вчитель підводить до теми, запитуючи, що найголовніше в перший день у школі. (Знайомство з учителем та однокласниками).
III. Вивчення нового матеріалу
- Робота з підручником (с. 4-5):
- Завдання 1: Розгляньте малюнок на сторінці 4. Обговоріть, що роблять діти. Як ви думаєте, вони знайомі?
- Завдання 2: Зверніть увагу на зображення дітей, які вітаються і називають свої імена. Чому важливо знати ім’я свого однокласника?
- Гра “Снігова куля”:
- Діти сідають у коло. Перший називає своє ім’я. Другий повторює ім’я першого і називає своє. Третій повторює імена перших двох і називає своє. І так далі.
- Фізкультхвилинка.
- Практична робота: “Презентуй свого друга”:
- Учні діляться на пари. Кожен розповідає своєму партнеру про свій улюблений колір або мультик.
- Потім кожен представляє свого нового друга класу, розповідаючи про нього. Це вчить не лише говорити, а й уважно слухати.
IV. Узагальнення та систематизація знань
- Гра “Назви ім’я”: Вчитель кидає м’яч або м’яку іграшку учню і називає його ім’я. Потім учень називає ім’я іншого однокласника і кидає йому м’яч.
- Творча вправа: Запропонуйте дітям намалювати портрет свого нового друга, з яким вони познайомилися на уроці. Це допоможе закріпити імена та риси обличчя.
V. Підсумок уроку
- Рефлексія: Запитання до учнів:
- Що нового ви дізналися про своїх однокласників?
- Як ви тепер будете знайомитися з новими людьми?
- Назвіть ім’я свого друга, який сидить поруч з вами.
- Домашнє завдання: Розповісти батькам про нових друзів у класі.
Також рекомендуємо:




