План-конспект уроку на тему “Ми — однокласники” за підручником Т.Гільберг “Я досліджую світ” 1 клас.
Урок “Ми — однокласники”
Мета:
- Навчальна: Сформувати в учнів уявлення про колектив однокласників; навчити цінувати дружбу та взаємодопомогу.
- Розвивальна: Розвивати комунікативні навички, вміння працювати в команді; формувати навички толерантності.
- Виховна: Виховувати почуття взаємоповаги, доброзичливе ставлення до друзів та оточуючих.
Обладнання:
- Підручник “Я досліджую світ” (с. 6-9).
- Малюнки із зображенням учнів, які граються, допомагають один одному.
- Кольорові стікери, фломастери.
- Картки з назвами емоцій (радість, смуток, злість).
Тип уроку: урок-тренінг.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
- Привітання.
- Психологічна вправа “Привітання посмішкою”: Учні стають у коло, повертаються один до одного і дарують посмішку, що символізує готовність до співпраці.
II. Актуалізація опорних знань
- Бесіда:
- З ким ви знайомилися в перший день у школі?
- Як називають дітей, з якими ви вчитеся в одному класі? (Однокласники)
- Вчитель оголошує тему: “Сьогодні ми поговоримо про те, як важливо бути дружними та як допомагати один одному”.
III. Вивчення нового матеріалу
- Робота з підручником (с. 6-7):
- Завдання 1: Розгляньте малюнок. Що роблять діти? Як вони почуваються?
- Завдання 2: Обговоріть, чи важливо допомагати другу, коли він у біді.
- Вправа “Веселі друзі”:
- Учні діляться на пари. Один учень розказує про свій улюблений мультфільм, а інший уважно слухає. Потім міняються ролями.
- Фізкультхвилинка.
- Бесіда за малюнком (с. 8-9):
- Які емоції ви бачите на обличчях дітей?
- Як правильно поводитися, коли твій однокласник сумує або плаче?
IV. Узагальнення та систематизація знань
- Створення “Дерева дружби”:
- На дошці зображено дерево. Кожен учень отримує стікер-листок. На ньому він малює, як він уявляє дружбу (наприклад, два учні, що тримаються за руки), а потім приклеює його до “Дерева дружби”.
- Вправа “Яким має бути справжній друг?”:
- Учні по черзі називають якості, якими має володіти друг (добрий, чесний, веселий, готовий допомогти).
- Ситуативні завдання:
- “Твій друг забув ручку. Що ти зробиш?”
- “Твій однокласник упав і розбив коліно. Як ти йому допоможеш?”
V. Підсумок уроку
- Рефлексія:
- Що вам найбільше сподобалось на уроці?
- Які нові знання про дружбу ви отримали?
- Домашнє завдання: Розповісти батькам про свого друга/подругу в класі.
Також рекомендуємо:




