План-конспект уроку “Чому потрібно дотримуватися розпорядку дня” за підручником Т.Гільберг “Я досліджую світ” для 1 класу.
Урок “Чому потрібно дотримуватися розпорядку дня”
Мета:
- Навчальна: Сформувати в учнів уявлення про важливість дотримання розпорядку дня; навчити розрізняти основні елементи розпорядку (навчання, відпочинок, харчування, сон).
- Розвивальна: Розвивати вміння планувати свій час; формувати навички самодисципліни та відповідальності.
- Виховна: Виховувати усвідомлене ставлення до свого здоров’я; сприяти формуванню корисних звичок.
Обладнання:
- Підручник “Я досліджую світ” (с. 10-11).
- Набір карток із зображенням різних занять (сніданок, читання, гра, чищення зубів, виконання домашнього завдання, прогулянка).
- Годинник-макет зі стрілками.
- Кольорові олівці та аркуші паперу.
Тип уроку: урок-практикум.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
- Привітання.
- Вправа “Оплески”: запропонувати учням сплеснути в долоні, якщо вони вже снідали сьогодні, встигли погратися, зробили зарядку. Це допоможе підвести до теми уроку.
II. Актуалізація опорних знань
- Бесіда:
- Чи знаєте ви, що таке розпорядок дня?
- Навіщо потрібен годинник?
III. Повідомлення теми та мети уроку
- Вчитель оголошує тему: “Сьогодні ми дізнаємося, чому так важливо мати свій розпорядок дня і як він допомагає нам бути здоровими та успішними”.
IV. Вивчення нового матеріалу
-
- Робота з підручником (с. 10):
- Завдання 1: Розгляньте малюнок. Що роблять діти в різний час доби?
- Завдання 2. Обговоріть, які справи школра/школярки зображені на малюнках.
- Робота з підручником (с. 10):
- Гра “Розстав за порядком”:
- На дошці хаотично розміщені картки із зображенням різних справ. Учні виходять по черзі та розставляють їх у правильній послідовності, розповідаючи, що вони роблять вранці, вдень та ввечері.
- Фізкультхвилинка.
- Бесіда за малюнком (с. 11):
- Обговоріть, що станеться, якщо не спати вночі?
- Чому важливо вчасно лягати спати?
- Яке значення має ранкова гімнастика?
V. Узагальнення та систематизація знань
- Вправа “Мій день”:
- Учні отримують аркуші паперу, розділені на три частини (“Ранок”, “День”, “Вечір”).
- Запропонуйте їм намалювати або записати, які справи вони роблять у кожній частині дня.
- Завдання “З’єднай правильно”:
- На дошці два стовпчики. У першому — назви справ (“Сніданок”, “Уроки”, “Сон”), у другому — їхнє значення (“Щоб бути бадьорим”, “Щоб отримати знання”, “Щоб відпочити”).
- Учні з’єднують стрілками.
VI. Підсумок уроку
- Рефлексія: Запитання до учнів:
- Що нового ви дізналися про розпорядок дня?
- Як він допомагає нам бути здоровими?
- Що ви тепер будете робити вранці, щоб почуватися бадьорим?
Також рекомендуємо: